d492a153-1b28-484a-bab1-f77498a507b6

Social media campagne

Culturele Apotheek

Culturele Apotheek

We zetten samenleesgroepen op om eenzaamheid onder ouderen effectief tegen te gaan, door hen samen te brengen rondom het lezen van literatuur. Dit bevordert niet alleen sociale interactie, maar verrijkt ook hun dagelijks leven door gedeelde ervaringen en discussies.

Help Culturele Apotheek

Social media campagne

Uren

8 tot 14 uur in totaal

info-icon-hours
Dit is een indicatie van de projectgrootte. Wanneer en hoeveel uur per week je hieraan werkt, is aan jou. Gemiddeld werken professionals 1 tot 2 uur per week aan een project.

Periode

In 3 tot 5 weken

info-icon-weeks
De exacte duur kan korter of langer zijn, afhankelijk van jullie afspraken. Zolang het maar bij je agenda past. Onze organisaties weten dat je dit vrijwillig doet en vaak naast je baan erbij.

📍 Vanuit huis

Er zijn 1 inschrijvingen

Hoe het werkt?

Klik hier
apostrophe-beginning

Met een sterke social media campagne gericht op locaties kunnen wij groeien en daarmee eenzaamheid verder verminderen en leesplezier vergroten.

Suzanne Böhmer

Door Suzanne Böhmer

Marketing & Communicatie

De project omschrijving

⏱️ Geplaatst op 29 januari 2025

Waarom we jou nodig hebben

Bij de Culturele Apotheek zijn we overtuigd van de helende kracht van verhalen en gedichten. Literatuur blijkt bij uitstek geschikt om mensen bij elkaar te brengen en een prachtige ingang om een betekenisvol gesprek met elkaar te voeren. Ook mensen die bijna nooit (meer) lezen. Dan doen we o.a. met samenleesgroepen bij bijvoorbeeld zorgcentra en bibliotheken. Met een sterke social media campagne gericht op nieuwe locaties kunnen wij groeien.

Wat ga je doen?

  • Vertaal ons campagne idee naar een creatief social media campagne concept
  • Creëer 5 campagne assets (bijvoorbeeld visuals, taglines, short copy, captions en social media posts)
  • Bepaal samen met ons de exacte scope van de opdracht
  • Goed om te weten: het monitoren van de campagne is niet nodig

Wat we al hebben.

  • Globaal idee van het concept en doelgroep
  • Huisstijl document (logo, kleuren en lettertypes)

Het profiel van de vrijwilliger

Ben jij wie we zoeken?

🎨 Grafisch Design
🌕 Creative Concepting
🌎 Social Media
📢 Campagnes
✍️ Copywriting
🖼 Canva / Design tool

Een ontwerper die kan helpen een creatieve campagne te bedenken en deze ook kan uitwerken met de bijhorende grafische uitingen. Denk aan social media posts.

  • Ervaring in grafisch ontwerp en affiniteit met creatieve campagnes
  • Vaardigheid in het creëren van social media posts
  • Je vindt het leuk om ideeën te delen en samen te werken
Ik wil graag helpen Stel een vraag
Suzanne Böhmer

Help Suzanne Grafisch Design te verbeteren

Suzanne is jouw contactpersoon voor dit project

Help Culturele Apotheek

Social media campagne

Uren

8 tot 14 uur in totaal

info-icon-hours
Dit is een indicatie van de projectgrootte. Wanneer en hoeveel uur per week je hieraan werkt, is aan jou. Gemiddeld werken professionals 1 tot 2 uur per week aan een project.

Periode

In 3 tot 5 weken

info-icon-weeks
De exacte duur kan korter of langer zijn, afhankelijk van jullie afspraken. Zolang het maar bij je agenda past. Onze organisaties weten dat je dit vrijwillig doet en vaak naast je baan erbij.

📍 Vanuit huis

Er zijn 1 inschrijvingen

Hoe het werkt?

Klik hier
Ik wil graag helpen
Culturele Apotheek
Culturele Apotheek

De missie van Culturele Apotheek.

🙂Welzijn
🌿 Groeiende fase
📍Amsterdam

We zetten samenleesgroepen op om eenzaamheid onder ouderen effectief tegen te gaan, door hen samen te brengen rondom het lezen van literatuur. Dit bevordert niet alleen sociale interactie, maar verrijkt ook hun dagelijks leven door gedeelde ervaringen en discussies.

Lees meer