ebf39a69-f3b8-4958-8906-06fbd28fec75 (1)
🌱 Help deze organisatie Of stel een vraag

Copywriter voor landelijke campagne

Organisatie in het kort

Team De Nieuwe Gevers

De Nieuwe Gevers bestaat uit een community van 20.000+ professionals die hun skills doneren aan goede doelen. Zo helpen we organisaties die de wereld mooier maken om meer voor elkaar te krijgen. Bijvoorbeeld met Direct-projecten die je kunt vinden als je even naar beneden scrolt.

Lees meer

Impact thema’s

💛 Innovatie
💛 Diversiteit en inclusiviteit
💛 Educatie

Project details

⏱️

2-4 uur p/w voor maximaal 4 weken.

📍

Op locatie en/of vanuit huis

🚀

Starten binnen twee maanden

apostrophe-beginning

Jij bent als echte copy-chameleon verantwoordelijk voor de teksten die Nederland gaan inspireren en informeren om mee te doen met deze campagne.

Projectomschrijving

Waarom we jou nodig hebben

Meer dan 2 miljoen Oekraïners zijn op de vlucht en de gasprijzen stijgen de pan uit. Maar op dit moment is Europa nog voor ca. 40% afhankelijk van het Russische gas. Dat voelt vreemd, want spekken we daarmee de schatkist van Putin die deze oorlog in stand houdt? De Europese Unie wil minder afhankelijk worden van Russisch gas en snel verduurzamen. De plannen die er nu liggen zijn ambitieus maar zijn ze haalbaar? Het is een enorme uitdaging en complex verhaal, maar dat betekent niet dat we als gas-gebruikers geen actie kunnen ondernemen. We willen iets doen. Iets in beweging krijgen. Onderdeel zijn van de oplossing. Daar is het idee voor de Dag zonder Gas ontstaan. Hoe? We willen zorgen dat zoveel mogelijk mensen in ieder geval één dag de gaskraan uit laten staan. Begin de dag bijvoorbeeld met een koude douche, zet de thermostaat op kantoor wat kouder en kook een keer een maaltijd zonder fornuis. Als steunbetuiging aan Oekraïne en een signaal naar de overheid dat we graag ons steentje bijdragen. Vanuit ons netwerk vol getalenteerde professionals willen we een team samenstellen dat dit initiatief binnen 4 weken van de grond gaat krijgen. Dit keer vragen we jouw skills dus niet voor één van onze organisaties, maar voor hulp bij een landelijke campagne uit onze eigen koker. Help jij ons het verhaal van de De Nationale Dag Zonder Gas duidelijk op te schrijven?

Hier zijn we naar op zoek

  • Help met ideeën voor copy voor bijvoorbeeld een campagne, project of andere initiatieven
  • Schrijf 5 teksten voor online/offline gebruik, zoals: berichten, marketing materials, uitnodiging en social posts
  • Spar over de creatieve invulling van de teksten
  • Hulp bij het schrijven van verschillende teksten voor online/offline gebruik, zoals: berichten, marketing materials, uitnodiging, social post etc.
  • Iemand die écht wilt knallen en het niet erg vindt om in het weekend digitaal af te spreken.

Onze ervaring met soortgelijke projecten: Ik heb hier eigenlijk geen kennis of ervaring mee

🙋‍♂️ Ben jij de vrijwilliger die we zoeken?

Een Copywriter of communicatie-specialist die ons voor een bepaalde periode kan ondersteunen met verschillende teksten voor de campagne. Benodigd: ervaring met het schrijven van teksten voor bijvoorbeeld campagnes. Word jij onderdeel van het multidisciplinaire team dat deze campagne binnen 4 weken van de grond gaat krijgen?⚡️

  • Ervaring in het schrijven van teksten voor bijvoorbeeld campagnes, mailings of documenten.
  • Creativiteit en kennis om onze boodschap helder over te brengen.
  • Beschikbaar om ons te ondersteunen voor een langere periode wordt zeer gewaardeerd.
✍️ Copywriting

Dit hebben we al in huis

  • Een teamlid dat betrokken is en inhoudelijk weet wat er in de teksten moet terugkomen.
  • Een multidisciplinair team van getalenteerde professionals uit ons netwerk.

Team De Nieuwe Gevers
Team De Nieuwe Gevers

De missie van Team De Nieuwe Gevers.

💡Innovatie
🌱 Start-up fase
📍Utrecht

We creëren betekenisvolle matches door goede doelen te koppelen aan professionals die een positieve impact willen maken met hun skills. Veel maatschappelijke organisaties hebben namelijk niet het geld, de tijd of de kennis in huis om op een duurzame manier te kunnen groeien. En aan de andere kant zijn steeds meer mensen op zoek naar maatschappelijke zingeving. Win-win dus!

Lees meer