
LinkedIn Ads
Organisatie in het kort

Stichting ALS Nederland brengt mensen en partijen samen in de strijd tegen ALS, PSMA en PLS. Er wordt geld opgehaald voor wetenschappelijk onderzoek en de kwaliteit van zorg en leven van de ALS-patiënten. Daarnaast krijgen actievoerders een concreet platform aangeboden om mee in actie te komen.
Lees meerImpact thema’s
Project details
Maximaal 8 uur
Verspreid over 12-2 weken
We kunnen en willen direct aan de slag met dit project.
Het wordt tijd dat wij ook op LinkedIn zichtbaar worden, want er is geen tijd om te verliezen om ALS de wereld uit te krijgen. Door jouw skills te delen, help je hiermee!

Frederique Kram
Stichting ALS Nederland
Projectomschrijving
Waarom we jou nodig hebben
Wij willen de mogelijkheden van ads op Linkedin benutten, maar weten niet hoe we dat moeten doen. We zien kansen om daar meer zichtbaar te worden.
Hier zijn we naar op zoek
- Hulp bij het opzetten/schrijven van LinkedIn Ads.
- Training/advies hoe we deze campagne(s) kunnen monitoren, om toekomstige Ads te kunnen verbeteren.
🙋♂️ Ben jij de vrijwilliger die we zoeken?
Een (online) marketeer die een effectieve LinkedIn Ads campagne kan opzetten. Benodigd: ervaring met targeting via LinkedIn Campaign Manager.
- Ervaring in het opzetten van social media campagnes op platforms zoals Facebook, Instagram en/of LinkedIn.
- Je bent bekend met ads, targeting, funnels en de ins en outs van advertentiebeheer.
Dit hebben we al in huis
- De doelen van deze campagne.
- Social media pagina’s van onze organisatie.
- Budget om advertenties te doen.
- Visuele content (zoals foto, video, design) wanneer een visual gewenst is.


De missie van Stichting ALS Nederland.
In Nederland leven gemiddeld 1500 mensen met Amyotrofische Laterale Sclerose (ALS). Jaarlijks komen er zo’n 500 patiënten bij, maar er overlijden ieder jaar ook 500 mensen aan ALS.
Het doel van Stichting ALS Nederland is het financieren van wetenschappelijk onderzoek naar de oorzaak, genezing en behandeling van ALS, PSMA en PLS. Daarnaast heeft de stichting als doel om meer steun voor patiënten en naasten te creëren en de naamsbekendheid van ALS te vergroten. Stichting ALS Nederland opereert landelijk en werkt nauw samen met ALS Patients Connected (patiëntenplatform) en het ALS Centrum (verantwoordelijk voor onderzoek en behandeling). De stichting is bekend van onder andere de ‘Ik ben inmiddels overleden’ campagne, de Amsterdam City Swim, de Ice Bucket Challenge en de Tour du ALS.